Η Μαρία Γιαννακοπούλου είναι απόφοιτος του τμήματος Mηχανικών Ηλεκτρικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Πολυτεχνείου Πατρών και κάτοχος MBA από το McGill University, στο Μόντρεαλ του Καναδά.
Ξεκίνησε την επαγγελματική της σταδιοδρομία στον χώρο του marketing, στην εταιρία Johnson& Johnson, όπου και παρέμεινε για έντεκα χρόνια. Εργάστηκε διαδοχικά για διαφορετικά brands της εταιρίας και απέκτησε πολύτιμη εμπειρία, τόσο στον τομέα Marketing, όσο και στις Πωλήσεις και το Trade Marketing.
Κατά το διάστημα 2001-2006 εργάστηκε στη ΔΕΛΤΑ όπου διετέλεσε Διευθύντρια Marketing της ΔΕΛΤΑ Παγωτά. Ήταν υπεύθυνη για ένα πλήρες φάσμα εμπορικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος χορηγίας των Ολυμπιακών Αγώνων και της μετάβασης της ΔΕΛΤΑ Παγωτά στη Nestle.
Από το 2006 και για τέσσερα χρόνια εργάστηκε στην Nestle, ως Business Unit Manager, δημιουργώντας νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για την εταιρεία και την ανάπτυξη της στρατηγικής της στο επαγγελματικό artisanal παγωτό.
Είναι Διευθύντρια Marketing της εταιρίας OPTIMA, από το 2010, που είναι ηγέτιδα στην αγορά τυροκομικών, με πολλά δημοφιλή brands, όπως Ήπειρος, Κατίκι Δομοκού, Λεβέτι, Dirollo, Kerrygold, Ταλαγάνι και Adoro.
Κατά την διάρκεια της μακράς πορείας της στο χώρο του Marketing, αλλά και στην αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων, έχει διαχειριστεί διαφημιστικές καμπάνιες για ευρεία γκάμα προιόντων, που έχουν αποσπάσει πληθώρα βραβείων.